In memoriam

26 augustus 2024

Overlijden tennislid LTC Naaldwijk Howard van Muijen

Op 31 juli 2024 is ons geliefde tennislid Howard van Muijen op 78-jarige leeftijd overleden.
Howard tenniste bij diverse groepjes. Hij speelde ook altijd mee tijdens de vrije inloopochtenden op dinsdag- en vrijdagochtend en op woensdagochtend met rackettrekken. Dit jaar nam hij ook deel aan de voorjaarscompetitie. Helaas heeft hij de meeste wedstrijden niet kunnen spelen. Hij had een nieuwe knie en kampte met een infectie die maar niet over ging. Zijn laatste wedstrijd heeft hij met de voorjaarscompetitie dit jaar in Maassluis gespeeld.

Begin juli 2024 constateerden de artsen uitgezaaide longkanker bij Howard. Twee jaar eerder was zijn vrouw Janny na een langdurig ziektebed overleden. Zij had COPD. Ondanks het overlijden van Janny, pakte Howard zijn leven snel weer op. Hij was altijd vrolijk en positief ingesteld. Hij maakte gemakkelijk met iedereen contact en hij was sociaal.

Howard is op 19 maart 1946 in Batavia, Indonesië geboren. Voordat Howard lid werd bij LTC Naaldwijk had hij een lange badminton carrière op hoog niveau achter de rug bij DKC in Den Haag. Hij is jarenlang voorzitter van deze badmintonclub geweest. Er is bij DKC zelfs een toernooi naar hem vernoemd. Howard heeft op deze badmintonclub zijn vrouw Janny ontmoet. Hij bleef ook naderhand een trouwe supporter bij DKC. Toen Howard een tijd niet kon tennissen vanwege zijn nieuwe knie was hij trouw supporter bij LTC Naaldwijk bij de vele toernooien en voorjaarscompetitie. Ook bezocht hij graag de eredivisie.

Op 9 augustus jongstleden hebben een hoop tennisleden van LTC Naaldwijk waardig afscheid van Howard genomen in crematorium Haagse Duinen. Howard was een echte lekkerbek en zoetekauw.
Hij ging minstens éénmaal per week een heerlijke pannenkoek bij Appie eten met een medebestuurslid van de VVE waar hij woonde. Tijdens het afscheid in het crematorium had hij dan ook goed aan zijn nabestaanden gedacht. Zijn afscheid was voorzien van heerlijke Indonesische hapjes.

Wij missen Howard, maar denken op een fijne manier aan hem terug.

José Wubben namens zijn tennismaatjes